Administrare Wordpress

Administrare WordPress

1. Autentificarea in panoul de administrator

– accesul se face prin intermediul link-uluihttp://domeniu.ro/wp-admin;

domeniu.ro va fi inlocuit cu numele site-ului pe care il folositi;

numele de utilizator si parola va vor fi furnizate;

2. Postarea unui Articol

– postarea se face pe tabul Articole => Adauga articol din meniul lateral stanga;

– la fiecare articol se va trece un titlu si o descriere;

– publicarea si previzualizarea se poate face din meniul dreapta sus;

optional articolul poate fi adaugat unei categori, din meniul lateral dreapta;

optional articolului i se poate adauga o etichete sau mai multe etichete separate prin virgula, pentru o filtrare mai usoare, din meniul lateral dreapta;

– articolul poate avea mai multe stari(Public, Privat, Protejat cu parola) care pot fi setate din bara laterala dreapta;

Optiuni pentru postare

– editorul de text are mai multe optiuni disponibile care permit adaugarea a mai multor elemente in descrierea postarilor(imagini, videoclipuri, link-uri, galeri de imagini, etc);

– descrierea poate fi compusa din mai multe blocuri de elemente(imagini, text, etc) iar aceste blocuri pot fi repozitionate prin ducerea cursorului pe sageata sus sau jos din fata fiecarui bloc;

– tipul blocului selectat este specificat in bara laterala dreapta la tabul Bloc;

– optiunile diponibile pentru un bloc vor aparea deasupra continutului aflat in acel bloc, dupa selectarea lui;

– la crearea unui bloc nou in partea stanga a blocului va aparea iconita plus care ne permite sa schimbam tipul blocului iar in partea dreapta in functie de utilizare pot aparea scurtaturi de la cele mai utilizate tipuri de blocuri;

Adaugarea unui bloc de imagini se face prin selectarea iconitei plus din fata blocului gol si cautarea sau selectarea din lista Imagine.

Imaginile pot fi adaugate din biblioteca prin selectarea butonului Biblioteca urmata de selectarea imagini din lista, incarcate de pe calculator  prin selectarea butonului Incarca de pe calculator sau de la o adresa url specificand adresa imagini in campul aparut.

Adaugarea unui bloc de text se poate face prin selectarea iconitei plus din fata blocului gol si cautarea sau selectarea din lista Paragraf.

Dupa introducerea textului vor fi disponibile mai multe optiuni pentru blocul de text care ne permit sa aliniem continutul din bloc la stanga, centru sau dreapta prin selectarea butoanelor de aliniere din meniul de bloc.

Adaugarea unui bloc de galerie imagini se poate face prin selectarea iconitei plus din fata blocului gol si cautarea sau selectarea din lista Galerie.

Imaginile  galeriei pot fi incarcate de pe calculator sau direct din biblioteca. La incarcarea de pe calculator se da calea catre imagine din freastra aparuta si se incarca imaginea. La folosirea imaginilor din Biblioteca se slecteaza imaginile din lista(pot fi seelctate mai multe imagini odata) si se va crea galeria pe butonul Creaza galerie noua din fereastra de selectie, urmat de Insereaza galerie din urmatoarea fereastra.

Stergerea unei imagini din blocul de galerie se face prin selectarea imagini urmata de click pe iconita x aparuta pe imagine in dreapta sus.

Ordinea imaginilor se poate stabili in fereastra de editare galerie care va fi disponibila dupa selectarea din meniul de bloc a iconiteti editeaza galeria.

Adaugarea unui bloc video se poate face prin selectarea iconitei plus din fata blocului gol si cautarea sau selectarea din lista Video.

Un videoclip poate fi  incarcat de pe calculator prin selectarea butonului Incarca de pe calculator, se da calea catre videoclip in fereastra aparuta. Se mai poate adauga un videoclip direct din Biblioteca, daca el a fost urcat deja pe site prin selectarea butonului Biblioteca si alegerea videoclipului din lista. O alta metoda este prin furnizarea unui link youtube dupa selectarea butonului Insereaza din Url.

Imaginea reprezentativa pentru articol se stabileste din bara laterala dreapta pe tabul Document => Imagine reprezentativa unde se selecteaza butonul Stabileste o imagine reprezentativa si se selecteaza din lista de imagini, imaginea pentru acest articol.

3. Administarea articole

– lista cu articole se gaseste pe tabul Articole => Toate articolele;

– sub acest meniu se pot sterge mai multe articole in acelas timp;

editarea, previzualizarea, stergerea unui articol se poate face prin ducerea cursorului peste articolul respectiv si selectand una din optiunile de mai sus.

4. Categorii

– categoriile se gasesc pe tabul Articole => Categorii;

– categoriile sunt folosite pentru a grupa mai multe articole;

– selectarea unei categori se face in momentul publicari/editari unui articol din meniul lateral dreapta;

5. Etichete

– etichetele se gasesc pe tabul Articole => Etichete;

– etichetele sunt folosite pentru o filtrare a continutului mai usoara;

– etichetele pot fi mai multe la un singur articol;

– setarea unei etichete se poate face si din meniul lateral dreapta in momentul adaugari unui articol;

6. Media

– sub tabul media se regasesc toate imaginile sau alt tip de fisiere urcate pe site si folosite in articole sau diferite plugin-uri;

– adaugarea unui fisier media se face in tabul Media => Adauga media => butonul selecteaza fisier;

– se va selecta fisierul sau imaginea de pe calculator prin navigarea in fereastra deschisa, selectand fisierul respectiv si apoi butonul open/deschide;

– continutul media(imagini, arhive, fisire, etc..) poate fi sters sau modificat de pe tabul Media => Biblioteca;

Atentie! Stergerea unui fisier/imagine din biblioteca va duce la stergera lui si din articolele in care este folosit.

7. Pagini

– paginile se gasesc pe tabul Pagini;

– paginile sunt diferite de articole datorita faptului ca nu au categorii si etichete;

– paginile pot fi folosite pentru adaugarea de continut static, ex: reguli de site, politica de confidentialitate sau alt tip de informatii;

– adaugarea unei pagini se face pe tabul Pagini => Adauga pagina;

– lista paginilor se gaseste pe tabul Pagini => Toate paginile, de aici se pot sterge, edita sau previzualiza continutul unei pagini;

8. Comentarii

– comentariile se administreaza pe tabul Comentarii unde se pot aproba, dezaproba, edita, sterge;

– comentariile pot fi prezente atat in paginile statice cat si la articole, si pot fi activate sau dezactivate individual pentru fiecare articol/pagina in parte;

dezactivarea/activarea comentariilor pentru pagini/articole se face din meniul lateral dreapta prezent la publicarea unei pagini/articol;

9. Aspectul site-ului

– aspectul site-ului poate fi modificat pe tabul Aspect;

– sub tabul Teme va contine temele descarcate si care pot fi activate pe site;

– activarea unei teme noi va schimba aspectul site-ului si poate aduce sau nu optiuni in plus pentru site;

–  tema activa poate fi personalizata pe sub tabul Personalizare;

– in functie de tema pot fi disponibile mai multe optiuni  iar modificarea acestor optiuni se va aplica doar dupa selectarea butonului Publica din meniul lateral dreapta sus;

– fiecare modificare facuta in optiuni se va aplica in timp real dar nu va fi salvata numai dupa publicare, in acest fel se poate previzualiza modificare fara a fi afectat site-ul;

10. Piese

– pieselese gasesc sub tabul Aspect => Piese;

– piesele sunt sectiuni de continut care poate fi amplasat in zonele furnizate de tema activa de pe site;

–  de obicei aceste zone se regasesc in bara laterala sau in footer;

– aceste piese pot fi ordonate si pot fi de mai multe tipuri(text, continut html, imagini, bara de cautare, etc..);

– adaugarea unei piese se face prin selectarea si tragerea acelei piese in zona activa;

– o tema poate contine mai multe zone active disponibile pentru aceste piese;

11. Meniuri

– meniurile se regasesc sub tabul Aspect => Meniuri;

– meniurile sunt link-uri de navigare in site care pot fi compuse din link-uri catre categorii, pagini, articole sau link-uri externe;

– in functie de tema pot fi mai multe locatii disponibile pentru meniuri, si se pot seta mai multe meniuri;

12. Editor Tema

– optiune care  permite editarea directa a fisierelor din tema;

Nu se foloseste decat in cazuri extreme.

13. Module

– modulele(plugin-urile) se administreaza sub tabul Module => Module instalate, unde se pot activa, dezactiva sau sterge;

– adaugarea unui modul nou se face pe tabul Module => Adauga modul;

se instaleaza un modul prin selectarea butonului Instaleaza acum si a butonului activeaza dupa ce instalarea a fost efectuata cu succes;

– unele module pot crea link-uri aditionale in meniul de administrator principal cat si in submeniuri;

12. Editor  de module

– optiune care  permite editarea directa a fisierelor din module;

Nu se foloseste decat in cazuri extreme.

14. Utilizatori

– utilizatori se administreaza pe tabul Utilizatori => Toti utilizatori;

– utilizatori pot fi de mai multe tipuri avand ca rol Abonat, Contributor, Autor, Editor, Administrator;

– in functie de tipul utilizatorului, el poate avea mai multe sau mai putine permisiuni pe site, care ii permit sa posteze, editeze articole sau roluri de administrare etc.

– anumite module pot crea alte tipuri de utilizatori;

– utilizatori se adauga pe tabul Utilizatori => Adauga utilizator;

– profilul utilizatorului autentificat(propriul profil) se poate configura pe tabul Utilizatori => Profilul propiu;

15. Unelte

– contine optiuni de  Importare/Exportare continut, categori, etc.

– fiecare sub tab are informatii si explicatii pentru folosire;

Atentie! Folosirea incorecta a acestor unelte pot aduce la disfunctionalitati in site.

16. Setari

– tabul setari va contine toate preferintele site-ului;

– tabul General cuprinde mai multe setari cum ar fi titulul site-ului, adrese de email pentru notificari, data, adresa url a site-ului;

– postarile noi pot fi adaugate automat intr-o categorie din setarile prezente in tabul Scriere;

– tabul Afisare contine setarile pentru numarul de articole pe pagina, numarul de caractere in rezumat, setari indexare;

– tabul Discutii contine setarile pentru comentarii;

– tabul Media contine setarile pentru imagini(redimensionarea imaginilor urcate pe site);

– structura link-urilor se stabileste in tabul Legaturi permanente;

Politica de Confidentialitate trebuie setata pe tabul Confidentialitate prin creare unei pagini noi in tabul Pagini, si selectarea ei in acest tab;

Fiecare Tab in parte are explicatii ajutatoare prin selectarea butonului Ajutor din dreapta sus.